Вршилац дужности помоћникa министра финансија у Влади Републике Србије Споменка Вирцбургер истакла је данас да је Министарство усмерило своје капацитете на то да примени интерну ревизију на свим нивоима јавног управљања у Србији.
Вршилац дужности помоћникa министра финансија у Влади Републике Србије Споменка Вирцбургер истакла је данас да је Министарство усмерило своје капацитете на то да примени интерну ревизију на свим нивоима јавног управљања у Србији.
Вирцбургер је објаснила да је циљ тих процеса да се, поред праћења наменског и законског трошења буџетских средстава, пажња фокусира и на мерење резултата и боље планирање и управљање буџетским новцем.
Она је пренела да је Министарство свесно чињенице да сви грађани који плаћају порез имају интерес да знају да ли се њихов новац троши на ефикасан начин и да ли локалне самоуправе улажу у развој својих заједница.
Ова област је значајна јер представља мерило за Поглавље 32 – финансијски надзор, које је отворено 2015. године. Реч је о опсежној реформи која захтева и добар регулаторни оквир, објаснила је помоћница министра.
Према њеним речима, ресорно министарство планира да у што краћем временском периоду ове реформе заврши и спроведе и да са једног бирократског начина пословања пређе на модерно управљање јавним финансијама.
Вирцбургер је прецизирала да се контрола у јавном сектору састоји из три стуба – финансијско управљање и контрола, интерна ревизија и Централна јединица за хармонизацију, која се налази у оквиру Министарства финансија.
Она је, говорећи о систему финансијског управљања и контроле, навела да он треба руководству у јавном сектору да обезбеди подршку у испуњавању стратешких и оперативних циљева, а да се запосленима спроведе оптимална расподела дужности и одговорности.
Такође, како је прецизирала, у Србији постоји Национални сертификат за интерну ревизију, овлашћени интерни ревизори у јавном сектору, чија је превасходна функција да буду пријатељи у управљању и да помажу да наше институције у јавном сектору функционишу боље.
Трећи стуб је Централна јединица за хармонизацију, која је центар знања јер се у оквиру ње праве методолошке смернице и упутства и обавља едукација руководећих кадрова у јавној управи, као и обучавање ревизора, објаснила је помоћница министра.
Стратегијом развоја интерне финансијске контроле у јавном сектору у Србији од 2017. до 2020. године, Влада се обавезала на то да спроведе низ реформских мера које су усмерене на унапређење одговорности руководилаца и запослених у јавном сектору, управљањем јавним средствима у складу са принципима интерне финансијске контроле, а ради остваривања циљева јавног сектора.
Интерну ревизију успоставило је 57 јединица локалне самоуправе (75 одсто градова и 20,51 одсто општина) у којима је запослено 96 интерних ревизора. Интерном ревизијом покривено је 92 одсто буџета градова, што представља приближно 2/3 укупног буџета локалних власти.
Интерна финансијска контрола као мера за управљање и контролу јавних прихода, расхода, имовине и обавеза, помаже и подстиче добро финансијско управљање, које почива на темељима економичности, ефективности и ефикасности јавне управе.