Рођен је јануара 1957. године у Београду. По завршетку Дванаесте  београдске гимназије, дипломирао је на Природно-математичком факултету Универзитета у Београду – Одсек географија. Током школовања постиже врхунске резултате и стиче право на убрзане студије. Дипломирао је са 22 године. Као стипендиста, последипломске студије, смер – Заштита животне средине, завршио је у Центру за мултидисциплинарне студије Универзитета у Београду.   

 

Свеукупно професионално ангажовање министра Шарчевића везано је за област образовања. Основно опредељење је рад на развоју квалитета и ефикасности образовноваспитног процеса.

 

Радио је као васпитач у Дому ученика Средње железничке школе у Београду и као професор географије у неколико београдских школа. Као професор је постизао запажене успехе за које је добио више признања од бројних тадашњих друштвених организација, попут Већа технике и науке.

 

На почетку каријере, са 33 године, постаје директор ОШ „Никола Тесла” у Београду и руководи стручним активима директора школа.

 

За потребе државе учествовао је у оснивању ОШ „Бранко Радичевић” и Петнаесте београдске гимназије.

 

Иницијатор је отварања више приватних школа, како у Србији, тако и у региону (прва приватна гимназија и уопште прва приватна установа у Црној Гори).

 

Године 2003. организовао је и као директор покренуо рад Опште гимназије „Руђер Бошковић” у Београду. Две године касније, 2005, основао је истоимену основну школу, која је прва приватна основна школа у земљи, чиме је формиран јединствени систем доуниверзитетског образовања.

 

Као директор Гимназије, а затим као генерални менаџер Образовног система „Руђер Бошковић”, ангажовао се на увођењу и успостављању високих стандарда у основном и средњем образовању.

 

Оснивач је, са групом истомишљеника, Републичког и Регионалног центра за таленте. Био је саветник Немачке школе у Београду, српске мањинске школе у Будимпешти и Јужној Африци (са Зимбабвеом).

 

Пратећи савремене тенденције у образовању у свету, успоставио је сарадњу са институцијама чија је мисија развијање висококвалитетног међународног образовања, а које су лидери у тој области: IBO (International Baccalaureate Organization) и Cambridge International Examinations.

 

Подржавањем и остваривањем IB programa (Primary Years Programme, Middle Years Programme, IB Diploma Programme), као и Cambridge Primary, Secondary 1 и IGCSE), министар Шарчевић је увео најугледније међународне образовне програме у образовни систем Србије.

 

Организовао је и подржао пројекте који повезују школе и ученике у оквиру Републике Србије, региона и Европе.

 

У августу 2016. године, захваљујући остварењима у просветном раду и међународним признањима, постаје министар просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије. Од тада, све његове функције у Образовном систему „Руђер Бошковић” су замрзнуте.

 

Током досадашње професионалне каријере награђен је златном плакетом Црвеног крста и наградом Већа технике и науке.

 

У слободно време рекреативно се бави риболовом.

 

Поносни је члан Црвеног крста, као и добровољни давалац крви.

 

Ожењен, отац двоје одрасле деце.

Младен Шарчевић