Ђелић, који
борави у дводневној посети Бриселу, најавио је у изјави за агенцију Танјуг да ће Србија на јесен бити домаћин самита на којем ће бити разматрани начини финансирања израде ове стратегије, која ће званично бити представљена током мађарског председавања Унији, у првој половини 2011. године.
Он је након састанка са генералним директором Генералног директората за регионалну политику Дирком Ахнером истакао да је ово прва стратегија у коју је Србија укључена од самог почетка и у којој ће учествовати као партнер, на исти начин као и све земље чланице ЕУ.
Дунавска стратегија је, како је објаснио, будућа велика макрорегионална стратегија Уније, која ће бити сачињена по узору на прошлогодишњу стратегију направљену за балтички регион.
Према његовим речима, Србија располаже значајним капацитетом, пре свега са више од 600 километара слива Дунава, што је четвртина укупног пловног дела те реке.
Ђелић је подсетио на то да наша земља има значајне могућности у домену инфраструктуре, екологије, туризма и транспорта, због чега ће бити изузетно активна у изради и примени ове стратегије, којој ће кроз наредне кораке бити додељена и значајна средства из европског буџета.
Он је објаснио да је учешће Србије у изради те стратегије изузетно важно зато што наша земља може да афирмише своју будућност као кључна земља у домену транспорта у југоисточној Европи.
Потпредседник Владе је истакао да ће Србија повезивањем Коридора 7 на Дунаву са Коридором 10 у домену железничког и друмског транспорта, успостављањем карго центра и развојем мулти-модуларног транспорта, постати логистички центар југоисточне Европе.
Таква позиција у значајној мери олакшава привлачење страних директних инвестиција, јер инвеститори желе да буду близу оних инфраструктурних постројења која им омогућавају да робу коју производе лако и на различите начине пласирају свуда у свету, закључио је Ђелић.