У складу са стандардом Европске уније, као једини уводи се еколошки критеријум, што значи да возило мора бити произведено најмање у складу са нормом Еуро 3 којом су дефинисани максимални ниво издувне емисије и ниво буке возила, наводи се у саопштењу.
Увоз новог или половног аутомобила може да обави свако правно или физичко лице под условом да царина утврди да је возило оригинално произведено по стандарду Еуро 3, на тај начин што ће прегледати само возило (првенствено бројеве шасија и мотора) и пратећа документа (саобраћајна дозвола, уговор о куповини) и те податке упоредити са подацима садржаним у листама марки и типова аутомобила, у којима је назначено да ли је возило произведено најмање по Еуро 3 стандарду.
Када се купује возило у иностранству, мора се обавезно проверити да ли је произведено најмање по Еуро 3 стандарду, објашњава се у саопштењу, уз напомену да су аутомобили од 2001. године по правилу произведени по Еуро 3 стандарду, а да су неки произвођачи и раније усагласили своја возила са овим стандардом.
Ако цариник не може да утврди да ли је аутомобил произведен у складу са стандардом Еуро 3, што је случај са аутомобилима произведеним по стандардима америчког, јапанског или неког трећег тржишта, контролу обавља установа овлашћена за хомологацију, а то је Завод за стандардизацију и лица која је Завод овластио. На овај начин је омогућен увоз возила која нису произведена за ЕУ тржиште, с тим што је у тим случајевима потребна додатна контрола.
Увоз "олдтајмера" произведених пре 31. децембра 1970. године и возила која су предмет донације је слободан, додаје се у саопштењу.