Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Најаве и обавештења

Почетна страна > Вести > Политика > Законско уређење стицања теоријског и практичног знања у школама

Законско уређење стицања теоријског и практичног знања у школама

Београд, 23. октобар 2017. године – Одбор за образовање, науку, технолошки развој и информатичко друштво Народне скупштине Републике Србије на данашњој седници усвојио је у начелу Предлог закона о дуалном образовању.


Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић је, представљајући ово законско решење, рекао да се при његовој изради кренуло од искустава држава у којима постоји дуално образовање, али да је резултат Национални модел прилагођен специфичностима српске привреде.

Основни задатак овог закона, како је објаснио, јесте да уреди систем међу заинтересованим странама са јединственим циљем да се младим људима омогући квалитет знања који се стиче на два места – теоријска знања у школама и практична знања у реалном радном окружењу у компанијама које прате техничко-технолошки развој.

На овај начин ученици стичу и вештину управљања знањима, навео је он и нагласио да је циљ да се деци да прилика да бирају између образовних профила који у себи садрже више вештина.

Министар је као пример навео област прераде дрвета, у којој је у профилу оператер за израду намештаја садржано више вештина, столар, декоратер, тапетар и моделар.

Као изутено важно, Шарчевић је истакао да ученици неће бити радници, да је њихово присуство у компанијама одређено наставним плном и програмом, да они тек на завршним годинама на учењу кроз рад могу проводити три дана недељно и то не више од шест сати дневно.

Поред лиценцираних инструктора, који поседују најсавременија технолошка знања, отишли смо и корак даље од свих и предвидели постојање педагошког елемента, координатора практичне наставе, објаснио је он.

У складу са Стратегијом образовања 2020 и концептом целоживотног учења, ученици који заврше дуалне профиле имају право на наставак образовања након полагања стручне матуре.


Устав
Текст новог Устава Републике Србије, који су посланици Народне скупштине једногласно изгласали 30. септембра 2006. године
  DOC (MS Word)
  PDF (Adobe Acrobat)

Мултимедија
ВИДЕО: Гласање о Уставу у Народној скупштини (извор: Радио-телевизија Србије)

Документи
  Меморандум о међусобном разумевању Руске Федерације и СЦГ
  Повеља о људским и мањинским правима
  Бирачки списак (октобар 2003. године)
  Закон о сарадњи СРЈ са Хашким трибуналом

Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs