Чланови Одбора одржали су и прву седницу тог тела на Коридору 10, у градилишном кампу у месту Кржнице код Владичиног Хана.
Заменик председника одбора Стефана Миладиновић рекла је, након што су посланици заједно са представницима Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и “Коридора Србије” обишли радове на целој траси од 26,3 километра кроз Грделичку клисуру, да је ово за њих била прилика да на неколико деоница виде докле се стигло са радовима.
Утисак је да је темпо извођења радова на високом нивоу и да је комуникација свих надлежних боља. Верујем да ћемо следеће године моћи да путујемо овом деоницом, навела је она.
Помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре за друмски транспорт Саша Стојановић рекао је да су обиласци радова део редовних активности Министарства и да је важно да и посланици дођу и виде радове које некад кроз посланичка питања критички и малициозно коментаришу.
Ово је била јединствена прилика да посланици виде са чиме се суочавамо на терену, колико су радови кроз Грделичку клисуру захтевни и сложени, рекао је Стојановић, који је био известилац на седници одбора на којој је разматрана Информација о раду Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре за период април-јун 2017. године.
Он је изразио очекивање да ће рокови за изградњу бити испоштовани, да ће идуће године бити пуштен у саобраћај и источни и јужни крак и да ће до летње сезоне део од Ниша до македонске границе бити у функцији.
Са аспекта свега онога што је Министарство требало да обезбеди, у смислу планске документације, имовинско-правних односа, премештања далековода, како је нагласио, обезбеђени су сви услови, као и финансије да извођачи посао приведу крају.
Помоћник министра грађевинарства за просторно планирање и урбанизам Ђорђе Милић оценио је да је посебно важно то што се просторни планови ефикасно спроводе.
Имаћемо нови просторни план Србије од 2020.до 2030. године и моћи ћемо ову деоницу да наведемо као изведену, а не као планирану као што је било 1996 или 2010. године, истакао је он.
В.д директора “Коридора Србије” Зоран Бабић, рекао је да је градилиште Коридора 10 кроз Грделичку клисуру тренутно најзахтевније у Европи, да је динамика радова задовољавајућа и да се очекује да, као што је предвиђено, у току следеће године ауто-пут буде пуштен у саобраћај.
Ради се интензивно, како је нагласио, на свих 26,3 километара кроз Грделичку клисуру, у готово свим временским условима, скоро 24 часа, ако је то технолошки могуће, наводи се у саопштењу.