У заједничком саопштењу са компанијама „Србија воз“, „Инфраструктура железнице Србије“, „Србија карго“ и „Железнице Србије“ а.д, издатом поводом најновијег случаја исписивања графита на гарнитури вагона која саобраћа на линији Београд–Бар, подсећа се на то да је у претходне три године у саобраћај пуштено 48 нових, најмодернијих возова.
У њихову набавку уложено је приближно 200 милиона евра, што је само део укупних улагања у модернизацију железнице, која износе више од четири милијарде евра.
Нови возови набављени су да би путници удобније путовали, а како су примљени од грађана најбоље се види по повећању броја оних који њима путују.
Возови нису само средство транспорта, већ и огледало наше културе, а бројни туристи и путници из иностранства управо у возу стичу први утисак о нашој земљи. Зато возови не припадају само железници, нити само држави која је за њих платила, већ свим грађанима Србије.
Нажалост, вагони српских железница, али и страних железничких компанија, честа су мета напада неодговорних појединаца који по њима исписују графите и на тај начин наружују нешто у шта је уложено много новца, времена и енергије.
Трошак уклањања графита са возова годишње се мери стотинама хиљада динара, што је само део штете коју сви плаћамо, јер током поновног фарбања ти возови морају бити искључени из саобраћаја.
Ниједна железница на свету, па ни српска, не може сама да заштити и одбрани своје возове ако сваком грађанину и путнику није јасно да је наша заједничка обавеза да их чувамо, јер они припадају свима нама.
То није задатак само државе или железнице, то мора да буде циљ свих нас, јер само на тај начин шаљемо јасну поруку да се српске железнице модернизују и да ће нови возови донети квалитет и удобност свима који их користе, наводи се у саопштењу.