У саопштењу се наводи да су ученици постигли напредак у односу на пре четири године, упркос томе што од реализације ТИМСС 2011 истраживања није дошло до промена у наставном програму.
Истраживање ТИМСС бави се постигнућима ученика у области математике и природних наука и спроводи се сваке четврте године.
ТИМСС је пројекат међународног удружења за евалуацију образовних постигнућа, а реализује се кроз сарадњу са националним центрима земаља учесница.
Он уједно представља једино међународно испитивање постигнућа у млађим разредима основне школе у којем је учествовало 57 земаља из седам региона света, а међу њима и наша земља, што добијене резултате чини посебно вредним пажње.
Саветник министра просвете Гордана Косановић навела је да је Србија по четврти пут учествовала у овим истраживачком подухвату, а за Министарство, као наручиоца истраживања и стручну јавност, резултати спроведеног ТИМСС испитивања имају значајне импликације.
Наши ученици четвртог разреда основне школе су, како је истакла, у односу на успех остварен пре четири године, остварили запажен напредак у примени математичких знања, а боље постигнуће бележи се и у области природних наука.
С обзиром на то да се нису десиле значајне образовне реформе, овај резултат би се могао приписати променама у фокусу и начину рада наставника. Фокус наставе се све више помера на исходе и удаљава од раније усмерености на садржаје, указала је Косановић.
Она је том приликом изразила жељу и настојање Министарства да у следећем циклусу истраживања, које ће бити обављено 2021. године, испитивању математичких и научних компетенција придружимо и испитивање читалачке компетенције учешћем у ПИРЛС истраживању.
Директор Института за педагошка истраживања Николета Гутвајн пренела је захвалност на финансијској подршци Министарству просвете, науке и технолошког развоја, као и свим школама које су учествовале у истраживању.
Постигнуће ученика четвртог разреда из Србије значајно је изнад просека ТИМСС скале и једнако постигнућима ученика многих европских земаља повољнијег социо-економског статуса, нагласила је Гутвајн.
Резултати су, како је оценила, од посебне важности не само за научну и стручну јавност, већ и за све заинтересоване за ефективност образовања у Србији.
Научна конференција је одржана у организацији Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Института за педагошка истраживања из Београда, Учитељског факултета Универзитета у Београду и Савеза учитеља Републике Србије, додаје се у саопштењу.