Аутор:
mgsi.gov.rs
Илић је објаснио да се Влада определила за концесију, будући да су постојећи капацитети аеродрома достигли максимум, и истакао да се од будућег концесионара очекује да уложи неколико стотина милиона евра у развој ове ваздушне луке.
Београдски аеродром је, како је рекао, и сада профитабилан, али не може из сопствених прихода да финансира велике инвестиције које су неопходне за будући развој.
Евентуалне мање корекције су и сада могуће, али то није ни приближно потребним средствима за будући развој, нагласио је он и додао да ће бити потребна алтернативна писта, као и развој терминалних капацитета за прихват и отпрему путника и робе.
Према његовој оцени, сви озбиљни оператери су увек заинтересовани за јавно-приватна партнерства или концесије, а реч је о глобалним компанијама заинтересованим за аеродроме широм света.
Илић је изразио уверење да ће тако бити и када је реч о Аеродрому „Никола Тесла”.
Постојећи капацитети аеродрома су, према проценама консултаната, од пет до седам милиона путника годишње, а у наредних 25 година београдски аеродром би, уз инвестиције, могао да има најмање 17 милиона путника, прецизирао је помоћник министра.
Такође, како је додао, поменути аеродром је у прошлој години имао 4,9 милиона путника, а у току је и реконструкција Терминала 1, који ће обезбедити капацитете за додатних два милиона путника.