У саопштењу Министарства просвете, науке и технолошког развоја наводи се да су овим документом дефинисани конкретни облици сарадње и начини на које ће она бити остварена.
Између осталог, предвиђено је формирање мешовите комисије, подстицање активне сарадње у области образовања, као и непосредних контаката државних и образовних институција, размена наставника, али и искустава у предшколском, основном и средњем образовању.
Такође, споразум обухвата и размену универзитетских предавача, академских стручњака, гостујућих професора, формирање партнерстава школа и мултилатералних школских мрежа, сарадњу у области инклузије и образовања одраслих, размену стипендија, организовање конференција и семинара и друго.
Министри су током билатералног састанака разменили искуства и планове о правцима развоја реформи образовања.
Шарчевић је упознао Шеховића са законским решењима која имају за циљ унапређење квалитета образовања, уз напомену да се први пут доноси и закон о дуалном образовању.
При изради националног модела дуалног и предузетничког образовања, како је истакао, ослањали смо се на искуства развијених земаља, али нисмо преписивали решења, већ смо посебну пажњу посветили специфичностима Србије.
Шеховић је истакао да Црну Гору у области образовања у наредном периоду очекују многе промене, којих ће бити највише у високом образовању.
Чека нас промена модела студија, али и модела финансирања. Биће повећана издвајања, као и одговорност универзитета. Када је реч о средњим стручним школама, највећи проблем јесте то што оне не школују кадар за тржиште, и у тој области ће нам искуства Србије бити од велике помоћи, поручио је министар просвете Црне Горе.
На састанку је постигнута сагласност о томе да се данас потписаним споразумом ствара правни оквир за успостављање и развијање сарадње образовних институција, размену професора, предавача, стипендија, информација и публикација, истиче се у саопштењу.