Помоћник министра је истакао да ХЕ Ђердап није угрожена, али да би тако и остало и да не би дошло до ванредних ситуација, донета је одлука да је "Гребен" и "Бор" за сваки случај бране.
Он је навео да се два ледоломца, која су јуче стигла из Мађарске у Србију, налазе 13 километара узводно од Богојева и данас ће почети да ломе лед.
Од синоћ је ситуација мање-више непромењена, и даље имамо чепове код Боровог села и Даља, објаснио је Ковачевић и додао да је критичан сектор од Београда до Кладова, односно Казана, где постоји формирање ледостаја.
Према његовим речима, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је у сталном заседању у последње две недеље, а ризици се процењују на дневном нивоу.
Он је напоменуо да ситуација није драматична и да је све под контролом, додавши да су државни органи јуче брзо реаговали и набавили два додатна ледоломца из Мађарске.
Јуче смо имали повећан ниво ризика због формирања леда узводно од Пупиновог моста, а наша процена је била да морамо даље да реагујемо и о томе смо обавестили потпредседника Владе и министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорану Михајловић, која је координирала сва друга министарства, рекао је Ковачевић.
Он је пренео да је јуче донета одлука о активирању два додатна ледоломца из Мађарске, додавши да није било лако донети ту одлуку, јер постоји заједнички споразум са Мађарском који дефинише заједничку зону интереса заштите од леда од Бездана до Вуковара, односно Бачке Паланке са српске стране.
Ово што смо јуче успели да урадимо на нивоу две владе је додатно, надилази обавезе из споразума. Било је напето постићи то да добијемо додатно ангажовање два мађарска ледоломца, рекао је помоћник министра.
Србија, како је подсетио, има један класичан ледоломац "Гребен", а "Бор" је потискивач, који има изузетно јаку машину, и зато има и улогу ледоломца.
Већ смо донели одлуку да се набави још најмање један ледоломац, а вероватно два за сектор од Београда до Новог Сада, како више никада не бисмо имали проблем овакве врсте, нагласио је Ковачевић.