Ковачевић је, на конференцији за новинаре у Влади Србије, истакао да су тренутно сви надлежни органи на терену, додавши да јавна водопривредна предузећа проверавају дубину леда, а када лед пређе пет центиметара проглашава се редовна одбрана.
О редовној одбрани од леда се размишља јер је више од 70 одсто пловила под ледом, а и како би се избегла ситуација из 2012. године када смо хеликоптерима вадили чланове посаде са бродова, објаснио је он.
Према његовим речима, ледоломци ће бити ангажовани на Дунаву и Сави онда када се прогласи редовна одбрана од леда.
Он је подсетио на то да је 8. јануара, у 14 часова, обустављена пловидба на Дунаву, а у 15 часова и на Сави – од Сремске Митровице до границе са Босном и Херцеговином, док је од пре три дана обустављена пловидба на читавом сектору Тисе и на каналу Дунав–Тиса–Дунав.
Помоћник министра за ваздушни саобраћај Зоран Илић поручио је да, упркос невремену и ниским температурама, саобраћај у ваздуху функционише без проблема, летови се не одлажу, а кашњења могу да буду изазвана само услед доцње летелица са других аеродрома.
На редовност летова у ово доба године могу да утичу само лоша видљивост и стање писта на аеродромима, додао је Илић.
Према његовим речима, магле или густих снежних падавина у овом тренутку нема на аеродромима у Нишу и Београду.
Он је рекао да су маневарске површине у одличном стању на оба аеродрома, и поручио да су обе ваздушне луке изузетно добро опремљене квалитетним машинама и хемијом којом се штити писта за полетање и слетање авиона.
Вршилац дужности директора ЈП “Путеви Србије” Зоран Дробњак изјавио је данас да је ситуација у друмском, железничком, ваздушном и водном саобраћају под контролом.
Јавна предузећа и надлежне службе из ресора Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, како је објаснио, константно су на терену и раде на рашчишћавању снега и леда који ометају безбедно одвијање саобраћаја.
Дробњак је рекао да је друмски саобраћај у Србији нормализован, а данас и сутра би требало да буде рашчишћено и 13 регионалних путева који су угрожени.
Према његовим речима, сви путари су на терену и све службе раде, а у питању је више од 400 камиона, 2.000 радника и 330 машина.
Дробњак је упутио апел возачима да буду опрезни у вожњи, напоменувши да, чим нема полиције, возачи камиона претичу, а посебно је опасно када претекну камион који чисти снег, па проклизају и направе проблем.
Имамо добру сарадњу са Министарством грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, саобраћајном полицијом, Војском Србије и другим службама, али возачи често праве проблеме, навео је он.
Вршилац дужности директора "Инфраструктуре железнице Србије" Душан Гарибовић рекао је да се железнички саобраћај одвија без проблема, а екипе су на терену како би евентуални проблем био решен у најкраћем могућем року.
Гарибовић је указао на то да постоје и чворни оперативни штабови, као и оперативни план који предвиђа сваку ситуацију, од међусобне комуникације до ангажовања механизације, као и комуникације и сарадње са МУП-ом, Војском Србије и Сектором за ванредне ситуације.
Он је прецизирао да је 6. јануара "отишао посебан телеграм" или "узбуна" у жаргону железничара, због леденог таласа, и да је од тог тренутка успостављена директна комуникација са командантом Централног оперативног штаба.
Према његовим речима, ако се не рачунају стандардна напрснућа шина или проблеми на контактној мрежи узроковани ниским температурама, може се рећи да је саобраћај на железничкој инфраструктури потпуно у реду и одвија се без проблема, наводи се у саопштењу Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.