Шарчевић је током састанка, информишући саговорнике о плановима ресорног министарства у наредном периоду, изразио спремност за наставак сарадње са Уједињеним нацијама у новом петогодишњем циклусу на унапређивању образовног система.
Он је истакао да је циљ Министарства усмерен на то да се унапреде разне области у образовању, посебно квалитет наставних планова и програма, амбијената у којима се тренутно налазе образовне институције, као и високо образовање и наука.
Министар је, говорећи о даљим активностима, истакао да је изузетно важна тема рано образовање деце од треће године, као и њихов већи обухват.
Шарчевић је, између осталог, као пример навео коришћење кредита Светске банке који има за циљ да се повећа број образовно-васпитних објеката у руралним срединама и мањим градовима, с обзиром на то да је обухват деце у тим областима изузетно мали.
Такође, како је додао, посебна пажња посвећује се и образовању националних мањина, социјално угрожених група, инклузивном образовању, као и спречавању насиља у школама.
Према његовим речима, радиће се и на превентивним моделима спречавања насиља, као што је веће ангажовање деце у спорту кроз науку и разне едукативне центре, како би се њихова пажња фокусирала на квалитетне садржаје.
Тражимо моделе да се ученици више ангажују и да се више баве спортом у школи, али и ван ње. Србија има добре програме, али жели да промени структуру начина рада у оквирима установа када је у питању физичко васпитање, објаснио је он.
У Србији, како је рекао, постоји другачија структура недељне оптерећености ученика него у другим земљама, јер се часови физичког васпитања броје као оптерећеност ученика, због чега ћемо покушати да направимо другачију структуру како би то били часови који релаксирају ученике.
Министар је најавио да ће се правити нове организације родитеља у образовним институцијама ради постизања већег квалитета образовања, а које ће подразумевати њихову већу укљученост по питањима здравље деце, спорта и других активности.
Заједнички можемо много тога да урадимо, поручио је он и оценио да ће анкета коју ће радити Светска здравствена организација у вези са исхраном деце бити и те како значајна.
Солорано је истакла да, кроз различите организације и агенције, УН подржавају активности које је навео министар, при чему ће се договарати о томе да се постојеће наставе, а да се нове заједнички осмишљавају.
Тим УН сарађује са Министарством просвете, науке и технолошког развоја, али желимо да унапредимо сарадњу јер боље образовање значи и боље здравље, објаснила је она.
Ранковић је навела да Министарство има доминантну подршку Уницефа, која се односи на унапређивање квалитета образовања, као и у другим пројектима који се заједнички реализују.
Пуцати је нагласила да су здравље и образовање кључне области развоја за будућност земље, због чега је у Србији потребно урадити снимање здравственог стања у раном детињству како би се успоставило полазно стање.
Према њеним речима, то укључује још две компоненте – исхрану и физичку активност код деце.
Састанку је присуствовала и државни секретар Гордана Предић, наводи се у саопштењу Министарства просвете, науке и технолошког развоја.