Аутор:
tanjug.rs
Бацковић, који је и шеф преговарачке групе за Поглавље 23, истакао је да нашу земљу у оквиру реформе правосуђа очекује промена Устава, израда нових процесних закона који би ојачали процесну дисциплину странака, увођење снимања суђења у кривичним предметима и интензивирање финансијских истрага.
Он је, на маргинама седнице Комисије за спровођење Националне стратегије за реформу правосуђа за период од 2013. до 2018. године, навео да је испуњено више од 90 одсто свих активности које су биле предвиђене Акционим планом од почетка године, при чему ће нам отварање поменутог поглавља пружити додатну подршку на том плану.
Бацковић је указао на то да у српском правосуђу има веома пуно проблема који су се гомилали деценијама, и да ће бити потребно време да се они отклоне.
Међутим, како је навео, направљени су значајни помаци у погледу решавања старих предмета, компјутеризације правосуђа, инфраструктуре – адаптацијом и изградњом низа правосудних зграда, али и по питању начина на који се судије бирају и напредују.
Имамо појачане неке процесне законе, а на некима радимо. Мислим да ћемо до краја године моћи да изнесемо упечатљиве бројке које ће поткрепити све ове резултате, навео је Бацковић.
Он је уједно напоменуо да Акциони план има више од 400 страница и да га спроводи приближно 60 институција.
Председник Комисије за спровођење Националне стратегије за реформу правосуђа Мирољуб Томић рекао је новинарима да, након отварања Поглавља 23, правосуђе очекује низ задатака које треба одговорно урадити како бисмо испунили услове који су пред нас постављени у преговарачком процесу.
Потребно је да правосуђе учинимо ефикаснијим и стручнијим, односно да се предмети завршавају у разумном року, да подигнемо ниво квалитета одлука, да у поступку избора судија на најодговорније функције дођу они који су најстручнији и на тај начин ће се испунити и ставке из Акционог плана, навео је Томић.
Чланови Комисије су на данашњој седници разматрали и анализу положаја судија прекршајних судова у Србији, као и извештај са препорукама измене нормативног оквира ради унапређења тог положаја.