У саопштењу се наводи да је усклађивање рада коморе са законом посебно важно због тога што ова комора деловањем ван правног оквира успорава опоравак домаће грађевинске индустрије, у чијем интересу би, као струковна организација, требало да делује.
У писму које је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре упутило Инжењерској комори наводи се да статут и сви општи акти Инжењерске коморе Србије нису усаглашени са Законом о планирању и изградњи из 2009. године, као ни са каснијим изменама и допунама овог закона из 2011, 2012. и 2014. године.
Самим тим, одлуке донете на основу таквих неусаглашених аката су ништавне и не производе правно дејство.
Министарство никада није дало сагласност на највећи број општих аката Инжењерске коморе Србије, нити му је комора доставила на сагласност пословнике о раду својих органа.
С обзиром на то, сазивање седница, утврђивање кворума, поступак и начин одлучивања, као и одлуке које се доносе на седницама органа коморе, су нелегалне и правно ништавне.
Инжењерска комора основана је у складу са Законом о планирању и изградњи, има приближно 26.000 чланова, а до сада је издала више од 46.000 лиценци на основу којих инжењери израђују планове и пројекте и учествују у изградњи свих објеката у Србији.
Посебно је алармантан податак да је Инжењерска комора Србије од свог оснивања 2003. године одузела свега десет лиценци, а да за то време реализација великог броја пројеката касни управо због лошег пројектовања, што сведочи о незаинтересованости коморе за посао који јој је законом поверен.
Изменама и допунама Закона о планирању и изградњи значајно су скраћене процедуре за издавање грађевинских дозвола и проширена овлашћења инжењера и Инжењерске коморе Србије, због чега је њен законит и ефикасан рад од великог значаја за примену закона и оживљавање грађевинске индустрије.
Уз текуће инфраструктурне пројекте вредне приближно четири милијарде евра, нашу земљу очекују и нови, као што је модернизација пруге Београд–Будимпешта, при чему Србија има врхунске инжењере способне да одговоре овим изазовима.
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре неће дозволити да се њихово знање доводи у питање због неадекватног рада пословодства Инжењерске коморе Србије, и упућује позив руководству коморе да не буде сметња реформама у овом сектору и ефикасној реализацији пројеката, додаје се у саопштењу.