Стефановић је том приликом нагласио да је овим законским изменама, у одређеним драстичним случајевима кршења закона, предвиђено и трајно одузимање возила.
Циљ измена је спасавање живота свих учесника у саобраћају, објаснио је министар и истакао да се њима пооштрава казнена политика, уз истовремени појачани рад на превенцији и едукацији.
Он је навео и да је заштитна мера одузимања возила планирана када је реч о посебним облицима насилничке вожње, на пример вожњи без возачке дозволе или у алкохолисаном стању, са нивоом алкохола у крви већем од два промила.
Према његовим речима, такво возило третира се као оруђе или као опасно средство које би угрозило не само возача, већ и остале учеснике у саобраћају.
Стефановић је, подсећајући на то да је један од примарних циљева МУП-а повећање безбедности у саобраћају, оценио да је на том плану доста учињено, али да ће се и даље радити на значајним променама.
Број страдалих у овој години, у односу на прошлу, смањен је за 100, што је озбиљан резултат, али нисмо задовољни тиме. И даље радимо на драстичним променама које треба да доведу до тога да Србија на том плану достигне стандарде развијених европских држава, нагласио је министар.
Из тог разлога је, како је подсетио, пре два месеца формирана радна група чији је задатак био рад на изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја у циљу смањења броја саобраћајних незгода и погинулих и повређених на друмовима.
Стефановић је представио и предложене мере, од којих се неке односе и на повећање безбедности деце у возилима.
Предложено је да се помери граница коришћења дечјих седишта до 12 година или коришћење безбедносних подметача уколико дете није достигло висину од 135 центиметара, рекао је он и напоменуо да је тај предлог усклађен са европском праксом.
Министар је поновио да су одредбе за насилничку вожњу знатно строжије и да се односе и на насељена места и на друмове ван насељених подручја, као и на вожњу под дејством алкохола.
Према његовим речима, пробна возачка дозвола издаваће се на рок од две године лицима која први пут полажу возачки испит за путничка возила и мотоцикле, а изузетно, ако то ураде пре навршене 19 године живота, пробна дозвола важиће до 21 године живота.
Предложено је, како је додао, и да се продужи време у којем се не може управљати возилом на основу пробне возачке дозволе током ноћи на период од 23 до 6 часова ујутро.
Стефановић је навео да је предлогом мера обухваћена и област техничких прегледа возила, у којој је планирано увођење информационог система.
Полиција ће истовремено учинити све што може на превенцији, али и на модернизацији саобраћајне полиције, поручио је он.