Миљковић је у изјави за агенцију Танјуг рекао да ће успостављање директне ваздушне линије између наше земље и САД омогућити и примена новог Закона о ваздушном саобраћају који је Скупштина Србије усвојила прошле недеље.
Он је, поводом обележавања 16. октобра – Дана ваздухопловства у Србији и 100 година авијације, истакао да ће грађани осетити корист од новог закона на више начина, између осталог и тако што ће наша земља добити прву категорију у ваздушном саобраћају.
Према његовим речима, добијање прве категорије у ваздушном саобраћају је битно и због тога што је то први услов које власти у САД постављају да би дозволиле директне летове од Београда до Њујорка и других великих америчких градова.
Нови Закон о ваздушном саобраћају је веома важан за безбедност авио-превоза и развој привреде, указао је Миљковић и додао да ће Србија бити сврстана међу земље са најбоље усаглашеним законодавством у тој области.
Он је рекао да је нови Закон о ваздушном саобраћају системског карактера и да се њиме усаглашава српско законодавство у тој области са мултилатералним Споразумом о јединственом европском ваздушном саобраћају и Споразумом о отвореном небу.
Државни секретар је рекао да у Србији постоји пет аеродрома који се могу претворити у међународне – „Батајница", „Лађевци", „Поникве", „Бор" и „Вршац".
У овом тренутку аеродром "Лађевци" улази у инвестициони програм, којим ће у наредних годину и по дана бити потпуно припремљен за летове цивилних путничких авиона, додао је Миљковић.
Он је подсетио на то да ће према програму, који је усвојила Влада Србије 9. септембра, аеродром "Лађевци" моћи да прими авионе до величине „боинга 737 800", што отвара могућност да се цео регион од Крагујевца, Краљева, Чачка, Крушевца и Рашке повеже редовним линијама са свим светским аеродромима.
Предвиђено је улагање од 2,3 милијарде динара и тим средствима планирано је проширење и продужење писте, изградња аеродромске зграде, објекта контроле летења и подизање остале инфраструктуре, што ће бити реализовано посредством Министарства за Национални инвестициони план (НИП), аеродрома “Никола Тесла” и Агенције за контролу летења, напоменуо је државни секретар.
Он је нагласио да ће остала четири аеродрома бити активирана уколико за то буде постојао интерес.
Миљковић је подсетио да је на данашњи дан 1910. године пионир српске авијације Иван Сарић имао први јавни лет у Суботици и да се 16. октобар обележава као почетак ваздухопловства у Србији.
За протеклих 100 година Србијом је летело око 9.000 српских авиона, од којих је највећи део био за војску – око 7.700, а остали су били путнички и летилице наше генералне авијације, навео је Миљковић.
Он је најавио да ће у току следеће недеље свечано бити обележена стогодишњица српског ваздухопловства.