Милутин Мркоњић и Милован Марковић
Аутор:
Фонет
Мркоњић је у седишту ресорног министарства, након потписивања тог документа поводом 15. септембра – Дана железничара Србије, честитао железничарима празник и нагласио да су “Железнице Србије” стуб саобраћаја и саобраћајне привреде у нашој земљи и региону.
Он је најавио да ће ЈП “Железнице Србије” данас потписати и уговор о зајму са Европском банком за обнову и развој (ЕБРД) вредан 100 милиона евра, који је намењен рехабилитацији магистралне пруге на Коридору 10 и набавци нових вишесистемских електричних локомотива.
Такође, како је додао, са представницима ЕБРД данас ће бити разговарано и о одобравању још једног зајма у вредности од приближно 200 милиона евра за модернизацију магистралне пруге од Београда до Суботице, на железничком Коридору 10.
Наредне године биће извођени радови на унапређењу железничке инфраструктуре који подразумевају и два железничка моста – у Параћину и у Новом Саду, као и почетак електрификације пруге од Ниша до Димитровграда, истакао је министар.
Према његовим речима, планирана је и модернизација пруге од Новог Сада до границе са Мађарском и наставак преговора са Руском Федерацијом о добијању кредита у износу од 600 милиона долара за београдски железнички чвор и наставак градње пруге Ваљево–Лозница.
Марковић је поручио да ће ЈП “Железнице Србије” и Влада Србије у наредном периоду радити на побољшању социјалног статуса запослених у том јавном предузећу, које тренутно запошљава 19.100 људи.
Мркоњић је након састанка са представницима синдиката железничара разговарао и са извршним директором за инфраструктуру ЕБРД Томасом Мајером о реализацији кредитног аранжмана вредног 100 милиона евра.
Он је указао на то да Србија завршава изградњу аутопута на Коридору 10, док ће у наредних шест година приоритет бити улагања у железнички Коридор 10 кроз нашу земљу.
То ће, како је објаснио, омогућити да возови на том путном правцу достигну брзину до 160 километара на час и да све пруге буду двоколосечне и електрифициране.